Co to są kosmoceutyki i dlaczego bez nich nie usuniesz rozstępów?

Hej!

Ostatnio zastanawiałam się mocno nad kolagenem. Wszędzie piszą, że jest kosmoceutykiem, ale nikt nie wyjaśnia co to znaczy. Sama załapałam się na tym wiele razy jak mówiąc o kolagenie używam stwierdzenia, że jest on nie tyle kosmetykiem co kosmoceutykiem. To tak poważnie, wzniośle brzmi, ale kiedy zapytała mnie jedna z dziewczyn na forum co to właściwie oznacza, przyznam, że zażyło mnie, bo nie potrafiłam podać dokładnej definicji kosmoceutyku.

Definicja kosmeoceutyku


Kosmeceutyki lub kosmetoleki to grupa kosmetyków, wyróżniana jako osobna kategoria od lat 70. Oprócz działania kosmetycznego wykazują działanie lecznicze lub wspomagające leczenie. Kosmeceutyki to produkty kosmetyczne, zawierające aktywne składniki, które mogą wpływać na procesy fizjologiczne zachodzące w skórze człowieka. Dotychczas zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Europie, kosmeceutyki nie są zalegalizowane i egzystują pod pojęciem kosmetyku lub ukrywają się wśród leków, które można kupić bez recepty - tzw. over the counter (OTC) drugs.
[Źródło: http://www.panacea.pl].

Czym się różnią kosmoceutyki od kosmetyków?


Kosmetyki to preparaty, które mają upiekszać, poprawiać wizualnie wygląd naszej skóry. Natomiast kosmoceutyki robią coś więcej. Kosmoceutyki zawierają związki chemiczne, które ingerują w strukturę i procesy metaboliczne w niej zachodzące. Kosmoceutyk jest więc czymś więcej niż tylko kosmetykiem, spełnia bowiem ważniejszą rolę, rolę leczniczą.

O tym jak bardzo różnią się od siebie kosmetyki można łatwo sprawdzić na przykładzie kremu do twarzy.

Weźmy zwykły najtańszy krem do twarzy dla osbób powiedzmy 30+



Taki krem będzie się szybko wchłaniał i dawał uczucie błyskawicznego wnikania w skórę, ale już po godzinie nawet nie czujemy go na twarzy.

Krem znanej marki w średniej cenie, będzie już miał lepszą konsystencję, będzie przyjemny w dotyku i zapachu. Po jego nałożeniu poczujemy na twarzy nawilżenie, które będzie się utrzymywać dłużej.

Krem drogi, z wyższej półki cenowej będzie już nie tylko doskonale nawilżał, ale także dawał skórze poczucie długotrwałej ochrony przed czynnikami zewnętrznymi. Niektóre kremy, szczególnie te które kosztują powyżej 100 zł mają spłycać zmarszczki. Hmm, to sprawa mocno dyskusyjna, ja na taki krem jeszcze nie trafiłam. Moim zdaniem musiałby zawierać w składzie dużo kolagenu, witaminy C i składników aktywnych, a nie parabenów i substancji zapachowych, bo te dwie grupy będą się wzajemnie wykluczać. Dobroczynne działanie kolagenu będzie zabijane przez konserwant.

A jak zadziała na taką skórę kosmoceutyk?

Kolagen natywny pure to jeden z kosmoceutyków. 

Kolagen natywny leczy. Leczy oparzenia, blizny, rany potrądzikowe, rozstępy.

O dobroczynnym działaniu kolagenu pisałam wam już nie raz, zapraszam do archiwum bloga, natomiast ja skupiam się na rozstępach, bo to mnie najbardziej interesuje, ale gdybyście chcieli wiedzieć jak kolagen leczy strupy po trądziku, albo blizny na twarzy to zachęcam do poczytania opinii innych osób:

ŹRÓDŁO

ŹRÓDŁO

I na koniec odpowiedź na pytanie tytułowe: Dlaczego nie usuniecie rozstępów bez kosmoceutyku?


To proste - zwykłe kosmetyki nie mają takiej mocy. Zwykłe kremy, oliwki, balsamy będą nawilżały, natomiast nie dostarczą skórze kolagenu, bez którego jej stan się nie poprawi. Zresztą  - spróbujcie usunąć rozstępy w domu zwykłym kremem, przekonacie się :)


Mam nadzieję, że po tym artykule będziecie już umiały odróżnić kosmetyk od kosmoceutyku! :)


1 komentarz :

  1. Pomoże tak na prawdę tylko laser, skończyłam w elite zabiegi bardzo skutecznym laserem discovery pico, ponoć jeden z najsilniejszych laserów. Po zabiegach , skóra jest ładna, jest też napięta. Jestem bardzo zadowolona.

    OdpowiedzUsuń

Jak pokonac rozstepy? © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka