Dieta to podstawa!



Pewnie wiele z was już to wie, że gwałtowne zmiany wagi przyczyniają się do powstawania rozstępów. Aby zatem utrzymać skórę w jak najlepszej kondycji musimy utrzymywać w miarę stałą wagę. Czyli nie odchudzamy się raptownie i staramy się, aby nie przytyć. Najważniejsze, aby nasza dieta była urozmaicona i bogata w witaminy i minerały. Oto krótki przegląd najważniejszych witamin, które pozytywnie wpływają na nasz cały organizm, a głównie na skórę:

Witamina A
Występuje w: grejpfrucie, mango, morelach, mandarynkach, papajach, arbuzach, marchewce. Witamina A jest bardzo ważna w konserwacji i naprawie tkanek skóry.





Witamina B
Najważniejsza w tej witaminie jest biotyna, która ma wpływ na procesy naprawcze skóry. Znajdziemy ją w jajkach, bananach i ryżu. Pochodząca z witaminy B niacyna nawilża skórę od środka i znajdziemy ją w drobiu, wołowinie, rybach, orzechach. Biotyna i niacyna to nasz największy sprzymierzeniec w walce z rozstępami.



Witamina C
Witamina C występuje w cytrynie, pomarańczach, mandarynkach, kiwi, truskawkach, ananasach, porzeczce. Ta witamina jest bardzo ważna w produkcji kolagenu, a kolagen jak wiadomo pomaga w rozwoju i utrzymaniu zdrowego wyglądu naszej skóry.



Witamina D3
Witamina D3 dostarczana jest naszemu organizmowi poprzez promienie słoneczne. To wyjaśnia zagadkę, dlaczego rozstępy najczęściej pojawiają się zimą! Zimą słońca jest mniej, a jeśli nie będziemy dostarczać organizmowi tej witaminy, to nasza skóra nie tak łatwo będzie się regenerować. Witamina D występuje w mięsie ryb morskich, mleku i jego przetworach, żółtkach jajek, grzybach.



Witamina E
Ta z kolei witamina sprawia, że nasza skóra jest sztywna i elastyczna. Znajdziemy ją w zielonych warzywach liściastych, olejach, orzechach, jagodach i mango.



Cynk
Brak cynku w naszym organizmie powoduje zaburzenia tkanki łącznej, która jest odpowiedzialna za powstawanie rozstępów. Jedzmy więc ostrygi, drób i chude mięso, by dostarczać organizmowi cynk!



Krzem
Krzem jest szczególnie ważny dla seniorów i kobiet w ciąży, bo jego niedobór osłabia odporność, sprawia, że kości stają się kruche, co może prowadzić do osteoporozy. Dla wszystkich osób, które podjęły walkę z rozstępami krzem będzie miał także bardzo duże znaczenie. Jego niedobór powoduje szybsze starzenie się skóry, stany zapalne skóry i długie gojenie się ran. Krzem znajdziemy w pietruszce, bananach, owocach morza, mleku i jego przetworach, burakach.



Miedź
Orzechy nerkowca, nasiona słonecznika, mak, ryby, mięso i zboża są bogate w miedź, a jest ona bardzo ważna w diecie, bo przyczynia się do rozwoju elastyny. Elastyna pomaga odzyskać skórze sprężystość, więc jeśli zdarzy się, że czasem uda nam się schudnąć lub delikatnie przytyć, skóra nie będzie miała problemu z powrotem do dawnej kondycji.



Woda!
Nie zapominaj by dużo pić! W ten sposób nie tylko nawadniasz organizm, ale wypłukujesz z niego toksyny. Jeśli skóra będzie odpowiednio nawilżona będzie miała zdrowy wygląd, będzie elastyczna i gładka. Woda to źródło życia, ale i urody!




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jak pokonac rozstepy? © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka